Mondelinge communicatie Nederlands

Een training mondelinge communicatie Nederlands is altijd werkgericht. U leert een aantal vaardigheden waardoor uw zelfvertrouwen zal toenemen. Tijdens rollenspellen krijgt u voldoende gelegenheid om te oefenen. Bovendien ontvangt u tips voor de praktijk.

Herkent u één of meerdere van de volgende situaties, dan is een training iets voor u.

Heeft u interesse? Laat hier uw gegevens achter en TaalElan neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.


Klantgerichte gesprekken voeren

Communicatie met klanten van uw bedrijf begint al aan de balie. Zij zullen het zeker verder vertellen als ze prettig en vlot worden geholpen. Helaas doen zij dit ook als ze minder tevreden zijn. Communicatie met klanten lijkt eenvoudig, maar vaak doen zich daarbij problemen voor.

Tijdens een training leert u bijvoorbeeld:

U zult zich bewust worden hoe communicatie verloopt.Tijdens de training krijgt u volop de gelegenheid om deze nieuwe vaardigheden te oefenen. Ook krijgen uw persoonlijke verbeterpunten aandacht. Daardoor zal uw zelfvertrouwen toenemen en zult u in de praktijk beter functioneren.


Werkgerichte gesprekken voeren

De hele dag voert u gesprekken. Met collega's, met klanten, met instellingen of met leveranciers. Een belangrijke vorm van communicatie. Maar... het lukt niet altijd om helder te communiceren. Soms krijgt u het gevoel dat anderen niet naar u luisteren. Dat maakt u onzeker.

Tijdens een training zal uw zelfvertrouwen groter worden omdat u:

Uw eigen werksituatie zal steeds het uitgangspunt zijn. U kunt zelf voorbeelden aandragen om te oefenen. Tevens zult u aan uw eigen verbeterpunten werken.


Functioneringsgesprekken voeren

Moet u van tijd tot tijd functioneringsgesprekken houden? Dan weet u als geen ander dat dit soms lastig kan zijn. Een slecht gevoerd functioneringsgesprek maakt de verhoudingen er niet beter op.

Tijdens een training oefent u om:

Uw zelfvertrouwen zal toenemen omdat u voldoende gelegenheid krijgt nieuwe vaardigheden in praktijk te brengen. Daarbij zal uw eigen werksituatie centraal staan. U raakt verder bedreven omdat u uw eigen leermomenten zult onderkennen.


Klantgericht telefoneren

Telefoongesprekken met klanten, leveranciers en collega's van andere bedrijven zijn het visitekaartje van uw bedrijf. Vaak lijkt het of goede mondelinge communicatie vanzelf gaat. Totdat er problemen zijn. Met een boze klant of met een leverancier. Dan zijn telefoongesprekken niet meer vanzelfsprekend.

Tijdens een training leert u:

Uitgangspunt is uw eigen werksituatie. U zult merken dat u meer controle over een gesprek krijgt. Daardoor zal uw zelfvertrouwen toenemen. U hebt volop de gelegenheid om de nieuwe vaardigheden actief te oefenen. Ook ontvangt u tips voor uw persoonlijke vragen.


Presentaties geven

U moet regelmatig presentaties houden voor uw collega's, voor klanten of voor het managementteam. Dat kost u de nodige moeite. Ook twijfelt u of de boodschap wel duidelijk overkomt. Een presentatie is echter meer dan een praatje voor een groep mensen.

U zult uw vaardigheid verbeteren doordat:

Tijdens de training dient uw eigen praktijk als voorbeeld. U krijgt volop de gelegenheid om geleerde vaardigheden te oefenen. U leert kritisch te kijken naar uw eigen voordracht.


Sollicitatie training

Solliciteren kun je leren, u ook! U krijgt geen tweede kans om een eerste indruk te maken... Solliciteren heeft te maken met zelfkennis, met jezelf presenteren, met overtuigen en goed voorbereiden. Tijdens een sollicitatietraining leert u deze vaardigheden. Daarnaast komen ook uw eigen sollicitatiebrief en CV aan de orde. Uw zelfvertrouwen zal zeker toenemen want u gaat aan de slag met uw persoonlijke verbeterpunten.

Tijdens een training leert u:

Er is voldoende aandacht voor uw eigen vragen en verbeterpunten. Ook krijgt u de gelegenheid om nieuwe vaardigheden te oefenen. Daardoor zal uw zelfvertrouwen toenemen.